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Musikarchiv

Archäologie (CCCLXV): Weselsky - Schlachtvieh - Body Count

Eine echte Spurensuche: Ein Klaus Weselsky hat 1980 eine interessante Platte produziert, - aber das kann nicht der Weselsky von der Eisenbahner-Horrortruppe gewesen sein, - wiewohl den BILD ja auch schon zum Schlachtvieh gemacht hat! - :

Schlachtvieh ‎– Ein Rock-Oratorium Gegen Den Krieg
A bizarre album in the tradition of earlier underground left-field "Polit Rock" Krautrock acts like Floh De Cologne, Lokomotive Kreuzberg, Oktober or Checkpoint Charlie, but given a whole new twist with lots of avant-garde percussives, electronics and mutilated guitars. A surreal piece of theatre with aptly surreal music, and menacing/startling texts delivered by a variety of voices: male, female, spoken, acted, sung and all delivered with a great deal of imagination and originality.
Virtually all the musicians are unknowns, except two. I wondered at first - Is that Bruno Schaab from Guru Guru? It would seem so, as the other known name: Matthias Schäuble is sound-man with Guru Guru (and other related acts) in more recent times. It could all be a coincidence though!


https://cdn.discogs.com/9mBlDYCPI99xkTVBch7F2mpVQu0=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-3560916-1402840627-9408.jpeg.jpg

Aktuell, aber längst vergessen und ohne weitere Spuren, - bei Interesse hier versuchen reinzuhören.
Ansonsten: "We don't do bodycounts." - General Tommy Franks

Iraq Body Count:
During 2014 Iraq Body Count (IBC) recorded 17,049 civilian deaths from violence. This is the third highest civilian death toll after 2006 and 2007, and some months exceeding even those years’.
https://www.iraqbodycount.org/analysis/numbers/2014/images/2014graph.png
https://honestreporting.com/wp-content/uploads/2014/07/NYT-map-syria-causalties-600square.jpg

"Arab spring prompts biggest migrant wave since second world war"

Die Unruhen des Arabischen Frühlings hätten die größte internationale Flüchtlingswelle seit dem Ende des Zweiten Weltkriegs ausgelöst, schreibt Patrick Kingsley. "Wars in Syria, Libya and Iraq, severe repression in Eritrea, and spiralling instability across much of the Arab world have all contributed to the displacement of around 16.7 million refugees worldwide. A further 33.3 million people are 'internally displaced' within their own war-torn countries, forcing many of those originally from the Middle East to cross the lesser evil of the Mediterranean in increasingly dangerous ways, all in the distant hope of a better life in Europe. 'These numbers are unprecedented,' said Leonard Doyle, spokesman for the International Organisation for Migration. 'In terms of refugees and migrants, nothing has been seen like this since world war two, and even then [the flow of migration] was in the opposite direction.'"
(The Observer vom 03.01.2015)

https://cdn.pastemagazine.com/www/articles/bseb_cover.jpg
https://www.belleandsebastian.com/

Archäologie (CCCLXIII): Lilian Harvey - Irgendwo auf der Welt (1932)

Noch etwas zurück in den 30er Jahren: Das Lieblingslied meines Vaters (1918-1999).
Vielleicht sind ja Lieblingslieder auch deshalb welche, weil sie - unbewusst - mit historischen Augenblicken verknüpft sind, in denen Hoffnung gebraucht wird und noch gerechtfertigt erscheint oder zumindest nicht umsonst war, weil noch nicht durch die Zeitläufte widerlegt ... Auch das ist ein imaginärer Raum (s.u.) ...



Aus dem Film "Die Drei von der Tankstelle" auch diese wunderbare Szene: Liebling, mein Herz läßt Dich grüßen

Wenn Sie noch ein schönes Geschenk für jemanden brauchen, der auf der Suche nach einem kleinen bisschen Glück ist, empfehle ich
Nina Hagen & The Capital Dance Orchestra: Irgendwo auf der Welt

+ Zugabe: Live - Berlinale 2006: Nina Hagen & Capital Dance Orchestra -Irgendwo auf der Welt

Archäologie (CCCLXII): El Caliph



In the early 1960's, southern California was taken by storm by a new musical sound, a double-picked, lightning tremelo guitar style unheard of til then. The musician was Dick Dale, and his reverb-drenched playing (known to melt a guitar pick after one tune) fostered a host of imitators like the Chantays, Pyramids, Astronauts, Belairs as well as vocal groups like the Beach Boys and Jan and Dean. And so began the first wave of surf music. In the late 1970's and on into the 1980's, the sound was re-introduced by the likes of Jon & the Nightriders, the Wedge, the Malibooz, the Surf Raiders. The surf sound was back, and I was delighted. Then "Pulp Fiction" helped to kick start what many feel is the third wave, when it showcased Mr. Dale's "Miserlou" to many old and young fans. Surf instrumental music is alive and well, and is represented by one of the finer groups currently out there, The Madeira.
THE MADEIRA "Sandstorm" 2005

A Caliph in a wilderness of mirrors

Ways of Coping: I Giardini Pensili Hanno Fatto Il Loro Tempo - Time Is On Our Side - Tempting Time

Zeit ist das, was man an der Uhr abliest.
Albert Einstein


1. Paolo Conte: Snob


Mehr hier: Paolo Conte stellt sein Video zu "Tropical" vor.
Ein liebevoll gemachtes Video zu einem schönen Lied, in dem es ja auch um "Zeit" geht. Eigentlich ein Spielfilm in 00:03:02. Sehens- und hörenswert: Tolles neues Album! + Im Studio mit Paolo Conte
Schon älter, aber schön&wichtig auf der Suche nach der Zeit: I Giardini Pensili hanno fatto il loro Tempo (1992 - "900")


2. Colosseum - The Return of a Legend „Live“ MMXIV - the ‘Time on Our Side’ Tour
Colosseum Tour 2014 – 2015
Nachdem es nach der letzten Tour 2011 so aussah, als könne Colosseum wegen der Parkinsonerkrankung von Barbara Thompson nicht mehr touren, wird die Band dank eines neuen Medikamentes im Herbst 2014 wieder in Originalbesetzung auf Tournee gehen! (Pavillon Hannover)
www.temple-music.com



Barbara Thompson: Parkinson’s Disease – Ways of Coping


3. Animals as Leaders "Lippincott" At Guitar Center


Am 30.10. im MusikZentrum Hannover - unbedingt empfehlenswert!
Ich schrieb anlässlich ihres letzten Auftritts 2012 dort :
Die Stücke der Band sind in der Tat gnadenlos hart und laut (also Metal, wenn das irgendwas sagt), komplex (Prog, wenn das irgendwas sagt), haben Stukturen, die aber nicht im ersten Zugriff wahrnehmbar sind, zerlegen vielmehr Erwartetes oder zu Erwartendes (also Elemente des Hardrock, des Jazzrock, klassischer bzw. moderner E-Musik usw.) in einzelne Cluster und synthetisieren die dann zu neuen Klangstrukturen (was jetzt ein wenig verharmlosend klingt angesichts der walls of sound, die da auf einen einbrettern ...). Interessant scheint mir noch der Einfluss der technologischen Entwicklung zu sein: Wie ja auch die Beatles zunächst Berry auf anderen Gitarren und über Vox AC 30 spielten und sich daraus etwas anderes entwickelte, ist hier die technologische Innovation sichtbar und hörbar, wenn da nicht mehr - wie im klassischen 3er LineUp - ein Schlagzeuger, ein Bassist und ein Gitarrist auf der Bühne stehen, sondern zwei mit 8-saitigen Gitarren und schon noch ein Schlagzeuger mit klassischer Hardware (- i.Ü. unglaublich der erst vor kurzem eingestiegene Matt Garstka!!!) - Tosin Abasi erklärt das mit der Gitarre weiter unten ... Faszinierend also wahrzunehmen, wie in der Post-Les-Paul-Strato-/Telecaster-Zeit Virtuosen wie Tosin Abasi, Javier Reyes und Matt Garstka die besten Momente der Tradition, in der sie stehen, durcharbeiten, shreddern und zu Neuem verarbeiten ...



„Structure without life is dead, but life without structure is unseen.“ (John Cage)

Vgl. The Fine Art Of Playing The Guitar (XIII): The Post-Les-Paul-Era - Animals as Leaders - Gestern Abend im Musikzentrum Hannover
Animals as Leaders - Tempting Time (Studio Version)

The Fine Art Of Playing The Guitar (XVIII): Bill Frisell · GUITAR IN THE SPACE AGE!

Guitar in the Space Age! isn’t really an exercise in nostalgia, but about a re-commitment to keep learning, to firm up the foundation.
“On this album is some of the music I was hearing growing up in the ‘50s and early ‘60s,” notes Frisell. “There is so much history. Back and forth. Before and after. It’s impossible to pin things down. That’s the beauty. We all learn from each other. When I listen to Jimmy Bryant, I know he must have listened to Charlie Christian, and The Ventures heard Chet Atkins, and Chet Atkins listened to Johnny Smith. It’s like a kaleidoscope. You look at one piece of music, and it immediately shoots out into all these directions. All these beams of light cut through whatever words are used to try to box it in.” As a baby boomer who came of age in the 50s and ‘60s, there is an undeniably autobiographical element to the tenor and tone of the repertoire which Frisell explores on GUITAR IN THE SPACE AGE! along with long-time collaborators Greg Leisz (pedal steel & electric guitar), Tony Scherr (acoustic bass and electric bass guitar) and Kenny Wolleson (drums and vibraphone).

Faszinierend, wie Frisell erklären kann, welche politische Bedeutung zB ein harmloses Lied wie "Surfer Girl" hatte (und vielleicht noch haben kann, wenn man es versteht); - Frisells Gedanken zum Zusammenhang von Geschichte und Musik sind unbedingt hörenswert (geboren 1951 wie die Fender Telecaster und ich, spricht er vom "Golden Age", wie Hobsbawm die Zeit von 1950 - 1970 nennt) . Wie seine Interpretation von Klassikern wie "Rumble", "Telstar" und vor allem " Turn Turn Turn":

Guitar In The Space Age! - Behind The Scenes from Songtone on Vimeo.

Hier bei Soundcloud können Sie in alle Titel des Albums reinhören.

Aus der Zeit, von der Frisell redet, stammt auch ein tolles Album von PAUL REVERE & THE RAIDERS Just Like Us! (1965).
Paul Revere ist kürzlich im Alter von 76 Jahren gestorben.


+ Zugabe:
Am Ende des goldenen Zeitalters begann musikalisch ein anderes space age und zwar At The Court Of The Crimson King. Ganz aktuell, sehr crimsonish: Schnauser 'Protein for Everyone' - Album Preview :

Archäologie (CCCXLVII): Wenn Sie's mal gar nicht mehr aushalten, hören Sie Ingo Insterburg!

Best of Mix - Liebeslieder

Ingo Insterburg (Künstlername von Ingo Wetzker), geboren in Insterburg / Ostpreußen, ist ein deutscher Komödiant, Musiker, Dichter, Maler. Wunderbar!

https://www.mz-web.de/image/view/2013/8/10/24274700,21653352,dmData,maxh,480,maxw,480,abeb09-b1_insterburg-10133444%252371-59118910.JPG.jpg

Eine feine Unterscheidung übrigens: Ein Komödiant ist etwas Anderes, Feineres als ein comedian.

Bis demnächst!

Archäologie (CCCXLIV): DAVID BOWIE, BRIAN ENO AND TONY VISCONTI RECORD 'WARSZAWA'

'Warszawa' by David Bowie appears on the album 'Low' (1977). It's a tremendously great album.



Written and voiced by Adam Buxton
Animation by The Brothers McLeod
Via Exile On Moan Street

Archäologie (CCCXLV) : John Lennon For President

Photobucket

David Peel & The Super Apple Band (1980)
In case no one remembers, in 1980 the U.S. went nuts. Not that this hadn't happened before, even during some recent campaign years, but this was the first time it coincided with a presidential race in which two incompetents were running against each other, and politics became the medium through which a lot of that nutsiness was expressed.
In that environment, how could David Peel, master satirist, topical songwriter, marijuana advocate, peace activist, and musician provocateur, possibly resist the impulse to join in? The result is more mixed media than is usual for Peel, alternating between music, interviews, and speeches, all of it focused, and assuming that one has the tolerance for absurdity necessary to appreciate it, it's a fine coda to Peel's earlier Lennon-produced and Beatles-inspired work.
Guest artists includes John Lennon, Yoko Ono and Tiny Tim among others. The only thing Tiny Tim does is to whisper "imagine" on track 10.

[Zero G Sound]

Archäologie (CCCXXXIX) : Am 15. August 1964 neu in den UK Top 40 Official Singles Charts: The Greatest Rock Song Ever: You Really Got Me - Oder: The Story Of The Little Green Amplifier

... eingestiegen auf Platz 34, ab 10. September 1964 zwei Wochen auf Platz 1 der UK-charts (und am 28. November auf Platz 7 der US-Billboard-charts).



The Kinks' You Really Got Me remains a touchstone for all that followed. It is rock at its most raw and pure. At 50, it retains all the furious aggression of its prime, an agelessness that comes with perfection. (The Kinks' You Really Got Me was released on August 4, 1964. Neil McCormick reflects on its significance. - The Telegraph)

https://www.7inchrecords.com/Discography/TheKinks/SyoureallygotmeITA.jpg

In seinem Buch X-Ray und in seinen Storyteller-Shows erzählt Ray Davies die wunderbare Geschichte vom front room der Familie Davies (ab 27:00), vom little green amplifier und den Stricknadeln seiner Mutter, also die Vor-Geschichte von You Really Got Me (ab 37:00):
= Ray Davies - (live) Theatre Of Living Arts Philadelphia,Pa 10-27-01
+ Dave Davies - Little Green Amp
+ Van Halen - You Really Got Me
+ Ray Davies of The Kinks with Metallica @ Madison Square Garden (10/09)
+ G3 - You Really Got Me [31.07.2012 Prague] - Joe Satriani, Steve Vai and Steve Morse playing a Kinks cover
+ sowieso und überhaupt: Dave Emlen's Unofficial Kinks Web Site

... Interessant wären genauere Vergleiche der Darbietung des Songs: Sicherlich hatten alle diese Songs in den 60ern eine sexuelle Konnotierung (das Kreischen im Hintergrund lässt es erahnen); in den 80ern wurde das von David Lee Roth männlick-körperlich schwer ausgestellt - und später wieder zurückgenommen: James Hetfield taugt nicht zum zum Sexobjekt - Metallica ist asexuell und scheiße („Torturing James Hetfield“). Es sei Ray Davies verziehen, dass er mit denen gespielt hat, - immerhin begleiten sie ihn mit dem Riff ganz passabel.

Ich muss im Übrigen gestehen: Eigentlich finde ich bis heute All Day And All Of The Night besser!

Die GBlog-Suche nach »the Kinks« hat 28 Resultate geliefert.
Die besten Aufnahmen beider Songs - siehe links unter GBlog&listen - To The Bone

Archäologie (CCCXXXVIII): Otis Redding, Eric Burdon & Chris Farlowe - Shake (Live, 1966) + Chris Farlowe, Mike dÁbo & Klaus Voormann - Handbags And Gladrags (Live, 2012)



Eine unglaubliche Energie! Tolle Stimmen und unglaublich, was der Drummer da hinlegt!!

IMG_0792
Picture shows another drummer many years later. Passt visuell (musikalisch will ich mir das nicht anmaßen) eher in dieses Line-Up:

Update 2012
- still going strong: Handbags and Gladrags - Live 32. Lahnstein Bluesfestival 2012
Chris Farlowe - Gesang
Mike dÁbo - Piano, Gesang
Klaus Voormann - Bass

Stefan Stoppok - percussion
Michael Lutzeier - Saxophon
Danny Dziuk - Hammond B3

Wise Man Says

"Es gibt so viele Arschloch-Typen wie es menschliche Funktionen, Tätigkeiten und Interessengebiete gibt. Und auf jedem Gebiet kann das Verhältnis von AQ zu IQ ein anderes sein. Kein noch so kopfdenkerisches Verhalten bei einem Thema bietet Gewähr dafür, dass nicht schon beim nächsten der Arschdenk mit voller Wucht einsetzt." Charles Lewinsky, Der A-Quotient

Wise Man Says II

"The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater." Frank Zappa

Haftungsausschluss

The music featured on this blog is, of course, for evaluation and promotion purposes only. If you like what you hear then go out and try and buy the original recordings or go to a concert... or give money to a down on his luck musician, or sponsor a good busker, it may be the start of something beautiful. If your music is on this blog and you wish it removed, tell us and it shall be removed.

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