GBlog&search

 

GBlog&count



GBlog&listen


Van Morrison
Roll with the Punches


Chilly Gonzales und Jarvis Cocker
Room 29


Blackfield (Aviv Geffen & Steven Wilson)
Blackfield V


Jeff Beck
Loud Hailer




Daniel Hope
Escape to Paradise


Daniel Hope
Spheres


Jonathan Rudess
Explorations


Animals As Leaders
The Joy Of Motion


Colosseum
Valentyne Suite


Jack Bruce
Harmony Row


Spooky Tooth
Spooky Two



Utopia
Ra


Richie Havens
Nobody Left to Crown




Dimitri Schostakowitsch, Mariss Jansons
Sinfonien 1-15


Moondog & the London Saxophoni
Sax Pax for a Sax

GBlog&read - Nutzen Sie die Hinweise zur Orientierung und kaufen Sie dann beim Buchhändler um die Ecke



Uwe Timm
Ikarien



Christoph Ransmayr:
Cox oder Der Lauf der Zeit





Steffen Kopetzky
Risiko


José Saramago
Kain


Eva Menasse
Quasikristalle


Roberto Bolaño
2666


Tschingis Aitmatow
Der erste Lehrer


Uwe Timm
Rot


Leonardo Padura
Adiós Hemingway


Antonio Skarmeta
Mit brennender Geduld


Jose Saramago
Die Stadt der Blinden


Edgar Hilsenrath
Nacht: Roman



Rolf Dubs
Lehrerverhalten

User Status

Du bist nicht angemeldet.

Musikarchiv

Archäologie (CDXCII): “Before Jaco, bass didn’t know what it was yet.”

— Bootsy Collins (Bass Player, James Brown Band)

Produced by Metallica’s Robert Trujillo in association with Passion Pictures, JACO includes some incredible insights from an array of artists including Flea, Joni Mitchell, Sting, Wayne Shorter, Herbie Hancock, Geddy Lee, Bootsy Collins, Carlos Santana and others as well as Jaco’s family, and friends. It unveils the story of his music, his life, his demise, and ultimately the fragility of great artistic genius.
There are few musicians who fundamentally change their instrument, and even fewer still who transcend their instrument altogether. Jaco Pastorius did both.
In 1976, Jaco’s melodic “singing” bass style redefined the role of the bass in modern music. Almost overnight, critics hailed Jaco Pastorius as “the future of modern music,” alongside popular visionaries like David Bowie, Tom Waits, Patti Smith, Bryan Ferry, Lou Reed, and Herbie Hancock.


View on YouTube

“The sound of music being played is really the greatness of the human being.” -Wayne Shorter (Saxophone Player, Miles Davis; Weather Report)
The sound of music being played kann in diesem Sinne auch widerspiegeln, was Gesellschaften umtreibt. Hören Sie in diesem Sinne Jaco Pastorius' Crisis (Track 1 from Jaco's 'Word Of Mouth' album released in 1981) und lassen Sie Gedanken zur Frage CRISIS , WHAT CRISIS ? dazu laufen ...
Welche Rolle spielt der Bass in der Krise, wer treibt, wie reagieren die anderen Spieler?
Gedankenspiel: Ordnen Sie mal Spieler unserer schwer krisenhaften ökonomisch-politisch-sozialen Situation einzelnen Instrumenten zu und versuchen Sie, die Interaktion zwischen den Spielern zu verfolgen.
Mein Hörerlebnis: Bass/drums-neoliberal entfesselte Ökonomie treibt alle vor sich her, die Flöten umspielen das eher freundlich, liefern den ideologischen Nebel, die Bläser umspielen das unterschiedlich stark auf Widersprüche aufmerksam machend, aber zunehmend Krise signalisierend, sogar das Piano akzentuiert das zuweilen ...


View on YouTube
Jaco Pastorius, the world’s greatest bass player
Jaco Pastorius bei GBlog

Zugabe: Tal Wilkenfeld - She is the girl with the magical fingers, who won over a legend and has been thrilling audiences ever since with her prowess on the bass. Although beginning her musical journey on the guitar, it was someone else who actually pointed out to her that she was playing her instrument more like a bass and that maybe she should consider putting her hands on it instead. It would become a marriage made in instrumental heaven. (Glide Magazine February 15, 2016)


View on YouTube

Archäologie (CDXC): Getting The Shot Ready



Photos of Making The Cover for Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band, ca. 1967, via vintage everyday

Archäologie (CDLXXVIIIa): Kottans Kapelle - Freitag

Archäologie (CDLXXVIII): Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende: Stevie Wright, lead singer of the Easybeats, dies at 68 ...


View on YouTube
Kottans Kapelle
Kottan ermittelt

2016-02-08-20_26_33-Nichts-geht-mehr_-Kirminalstories-Helmut-Zenker-Google-Books

Großartig!
Nichts geht mehr - Kriminalstories von Helmut Zenker
Helmut Zenker (1949-2003) ... Seit 1973 freier Schriftsteller, seit 1989 auch Regisseur. Romane, Theater, Kinderbücher, Lyrik, Drehbücher, Comedy, Essays, Comics, Lieder. ... Alle Drehbücher für "Kottan ermittelt" (ORF und ORF/ZDF 1976 - 1983)

Archäologie (CDLXXXVI): Für meine Debbie-Harry-Sammlung

As a devotee to Deborah Harry freue ich mich immer, wenn ich neues Altes von ihr entdecke:

DEBBIE HARRY with JAMES WHITE AND THE BLACKS: I Feel Good
1980 Live Performance Hurrah Nightclub
© Charles Libin & Paul Cameron, ASC

View on YouTube
Via the fevered imagination of Exilestreet

Zugabe:
25 Fascinating Photographs of Debbie Harry from the Period Before and During Blondie’s Huge Rise
Choosing a favorite Debbie Harry photo is very difficult, there are so many good ones to choose from. She’s so photogenic and these ones by Chris Stein prove just that.
While a student at the School of Visual Arts, Chris Stein photographed the downtown New York scene of the early ’70s, where he met Deborah Harry and cofounded Blondie. Their blend of punk, dance, and hip-hop spawned a totally new sound, and Stein’s photographs helped establish Harry as an international fashion and music icon.
Via Vintage Everyday!

https://2.bp.blogspot.com/-Uw1Z02MNu4I/VqvF8otD7vI/AAAAAAACEY4/43lVPe5r3xs/s640/Debbie%2BHarry%2Bby%2BChris%2BStein%2B%252819%2529.jpg

Meine Debbie-Harry-Sammlung

Archäologie (CDLXXXV): Later with Jools Holland

Wenn Sie gute Musik hören und sehen wollen, schauen Sie mal rein bei Jools Holland, BBC Two's flagship music show, with legendary musicians and brand new acts from around the world, all performing live.

Ältere Folgen laufen bei ZDF-Kultur, hier die nächsten Sendetermine!
Heute Abend war der Meister zu sehen:


Zugabe: Moon River - Clapton & Beck

... und hier noch eine ältere Kostprobe: Axel Zwingenberger, Ben Waters, Charlie Watts, Dave Green and Jools Holland - Video edited from a Performance on Jools Holland's "Later" TV Program, September 2009 - Das muss man sehen: Das Interview mit Charlie und wie er die Pianisten vor sich her treibt:


Das muss man sich 3 - 5 mal ansehen, um würdigen zu können, was da abgeht ...

Und dann stellt sich die Frage: Wie alt ist Charlie Watts jetzt - und was macht eigentlich ein Drummer in einer Band?



Charlie Watts wird am 2. Juni 75 Jahre alt. Ein großartiger Musiker, der nicht nur für die Stones getrommelt hat, sondern auch mit seinem Charlie Watts Quinett unglaublich gute Sachen gemacht hat, vor allem mit Bernard Fowler; zB das the out-of-print 1993 Continuum Records Charlie Watts Quintet album Warm & Tender

https://991.com/NewGallery/Charlie+Watts+Warm++Tender+456603.jpg


Bernard Fowler ist eine der faszinierendsten Figuren im Umfeld der Rolling Stones. Eine fantastische Stimme; es war auch die Rede davon, dass er bei Live-Auftritten der Stones nicht nur die Background-Vocals gesungen hat, sondern für Jagger eingesprungen ist. Egal:
Vgl. zB
- Keith Richards watches as Bernard Fowler sings Jumping Jack Flash at the Knitting Factory 5/19/09
- Bernard Fowler en Argentina -"Midnight Rambler"- Bernard & Ciro - Niceto 29-08-2013


Von Ben Waters gibt es ein aktuelles, sehr empfehlenswertes Album: Boogie 4 Stu - A Tribute To Ian Stewart

Archäologie (CDLXXXIII): Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende: Giorgio Gomelsky, the mad genius behind The Rolling Stones and Yardbirds, dead at 81

Zuweilen bemerkt man erst (wie ich schon häufiger feststellte), wenn man vom Tod eines Menschen erfährt, wie wichtig er einem war. Am 13. Januar 2016 Giorgio Gomelsky has died following complications from colon cancer, The New York Times reports.
Gomelsky war der Sohn eines Arztes und einer Hutmacherin aus Monte Carlo. 1938 flohen seine Eltern aus der stalinistischen Sowjetunion und gelangten über Syrien, Ägypten und Italien 1944 in die Schweiz, wo er eine Benediktinerschule in Ascona und die private Ecole d’Humanité in Hasliberg besuchte. Später lebte er in England und ab 1978 in New York.
Gut, dass die Füchtlingsfamilie Gomelsky in der Schweiz aufgenommen wurde und später Giorgio in England; - wer weiß, was aus der Rockmusik geworden wäre, wenn man sie in sichere Drittstaaten zurückgeschickt hätte!

Und Giorgio Gomelsky war wichtig - subjektiv und objektiv!! Ich glaube, alle meine ersten LPs waren von ihm produziert und viele weitere, die ich in den späteren 60ern erstand. Produced by Giorgo Gomelsky war ein Markenzeichen für Offenbarungen aus einer neuen Welt: The Crawdaddy-Club-World of white British Rhythm 'n' Blues

YardbirsCover

Gomelsky opened London’s Crawdaddy Club in 1963 where he booked bands like The Rolling Stones, The Yardbirds .... He briefly managed both The Stones and The Yardbirds. The bands whose careers he guided and advised and record labels he helped create is quite astonishing: Marmalade and Zu Records, Julie Driscoll, Brian Auger and the Trinity, Kevin Godley and Lol Creme (10cc), The Soft Machine, Daevid Allen and Gong, Magma, and Material, Rod Stewart, John McLaughlin, Alexis Korner. Graham Bond, Plastic People of the Universe..
When he arrived in New York City in 1978 he leased a mid-town loft which became a gathering place for rock and rollers, artists and punks including Richard Hell, Gary Lucas, Bad Brains, John Holmstrom, Jesse Malin, Jean Michel-Basquiat, John Sinclair, Fred Maher and many others. He also “became a well-known “activist” for the Amiga, the multimedia computer with an arty users group including Warhol and Blondie’s Chris Stein.”


https://dangerousminds.net/content/uploads/images/GIORGIO-GOMELS_clapton.jpg
Erkennen Sie den jungen Mann in der Mitte? - Via Dangerous Minds
(How did Eric Clapton get his nickname, Slowhand?)


View on YouTube


View on YouTube
First Selection: Smokestack Lighting- Eric Clapton, lead guitar.
Second Selection: Train Kept A-Rollin'- Jeff Beck, lead guitar.
Third Selection: I'm A Man- Jimmy Page, lead guitar.
Keith Relf- lead vocal and accomplished harmonicas.


View on YouTube
La formation Soft Machine était composée de :
Robert Wyatt (batterie, chant) - Vgl. Politische Lieder von erhabener Schönheit: Robert Wyatt
Kevin Ayers (basse, guitare, chant/choeurs)
Daevid Allen (guitare) -- Absent sur cette vidéo
Mike Ratledge (orgue)
Leur manager de l'époque, Giorgio Gomelsky avait jugé que le groupe devait absolument passer à Paris en revenant de la Côte d'Azur où Eddie Barclay les avait invité à une de ses "Nuit psychédélique". Après leur séjour en France, les gars reviennent en Angleterre mais Daevid Allen qui est australien n'est pas en ordre de visa et est refoulé! Les autres continuent l'aventure Soft Machine à 3 tandis que Daevid s'en retourne à Paris et fonde Gong.
Ce Soir On Danse Avec Les Soft Machine recorded on August 25, 1968 without Daevid.

https://truthiscool.com/images/giorgio.jpg
Giorgio Gomelsky: dedicated to the honesty of music (Truth Is Cool)
+ A Living Multimedia Tribute to Giorgio Gomelsky in New York City, May 2015

_________________________________________________________

+ Seltenes Fundstück: Special Annoncement: The Who play Jagger & Richard. Ein Akt der Solidariät!

2016-01-17-16_57_15-Musique-pour-presque-tous


Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende ...

Archäologie (CDLXXVIII): Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende: Stevie Wright, lead singer of the Easybeats, dies at 68 ...

He lived a pretty rugged life at the end of it. Everybody knew he had some serious addictions that he had huge problems with, but I like to remember Steve as he was when he was younger. (theguardian, Sunday 27 December via the fevered imagination of Exilestreet)
Und wieder einer gegangen, der diese für mich bis heute spürbare positive Energie der Rockmusik der zweiten Hälfte der 60er Jahre verkörperte, dieses wunderbar naiv-optimistische More than working for the rich man / Hey I'll change that scene one day : Friday On My Mind!


View on YouTube + The Easybeats - Hello How Are You - mein zweites Lieblingslied von den Easybeats, - einfach schön, wenn auch etwas kitschig (aber eigentlich kein falsches Gefühl ...)

Hier kann man sehen, dass ein genialer Rocksong genial ist, auch wenn er nur noch zitiert wird: Stevie Wright - Friday On My Mind - Live 1987:


View on YouTube

Der Boss haut dann 2014 Friday On My Mind noch mal richtig raus, aber nicht als Zitat und ganz ohne den naiven Optimismus der 60er, eher mit Zorn und Verzweiflung: Wenn denn der Song a working class anthem war, dann wird er hier zu einem, der schmerzlich den Abgang der working class und ihrer Hoffnungen dokumentiert: Nur noch als historisches Zitat vorhanden ... Ich finde das genial, wie Springsteen den Text von 66 mehr rauskotzt als singt, auf dem wanna change that scene one day besteht, das aber mit einem skeptischen Gestus:


View on YouTube


Stevie Wright Story- so much to say, eine ABC Australian Story
-- aired Feb 18 2013, zeigt einen vom Alkoholabusus gezeichneten, verfallenen alten Mann. Ein anderes Bild des Rockbusiness als es anlässlich des vielfach verklärten Ablebens von Lemmy gezeichnet wurde.

George Young und Harry Vanda blieben nach dem Ende der Easybeats 1969 zusammen und wurden eines der bedeutendsten Rock- und Pop-Produzententeams Australiens, das u. a. für John Paul Young und vor allem für die Rockband AC/DC tätig war. George Young ist ein älterer Bruder von Angus und Malcolm Young von AC/DC. Neben ihrer Arbeit als Produzenten und Songschreiber für andere zogen Vanda und Young mit Flash and the Pan ihr eigenes Bandprojekt auf.
Man kann ihren Early Morning Wake Up Call als Hommage an Stevie Wright hören:


View on YouTube

Eines der wenigen Cover, auf denen die Band zu sehen ist:


... und die Erinnerung an - wie ich finde - eines der besten LP-Cover der Rockgeschichte:

Flash_And_The_Pan_-_Flash_And_The_Pan_album_cover

Ganz großartig:



View on YouTube

... und
Flash & The Pan - Waiting for a train




... und Georgie Fame veröffentlicht sein letztes Album: Swan Song

    Can it really be true that, as Georgie Fame intimates, we should take the title of his new album seriously? Swan Songs is credited to “Georgie Fame and the Last Blue Flames”. It is, he says, his final recording. “In the twilight of a long career / When dementia’s all I have to fear / If I ever get to lose these blues / I’ve learned to put my life to better use,” he sings, and the compositions with which he fills the album seem designed to provide both a summary and a valediction.

    He sounds like he’s saying goodbye, at the age of 72, with a reasonably light heart. “I did my time with Van the Man / ‘Cos that’s the kind of fool I am,” he tells us in the same song, “The Diary Blues”. The album opens with a fragment of brass band music, which is how he started in his Lancashire youth, and a Caribbean-styled song reminds us of the days of “Humpty Dumpty” and “Dr Kitch”. He pays tribute to the late arranger and composer Steve Gray, a friend with whom he wrote a musical called Singer, in a song called “Gray’s March”, and to his mentor, Mose Allison, in the witty “Mose Knows”.

    There’s a lesson in hip phrasing in the way Fame delivers these lines at a rapid tempo, every stressed, stretched and syncopated syllable adding to or adjusting the momentum on the fly! (thebluemoment.com -A blog about music by Richard Williams)
Hörproben hier bei Muzoic; FIFTY YEARS OF FAME! THE GEORGIE FAME INTERVIEW - und das hip phrasing ist hier sehr schön zu studieren:


View on YouTube
+ Ben Sidran, Georgie Fame, Van Morrison: Mose Allisons "Tell Me Something"
+ Van Morrison & Georgie Fame - "Vanlose Stairway"
+ Georgie Fame and the Blue Flames - One Whole Year Baby - From the 1964 EP: GEORGIE FAME (& THE BLUE FLAMES) - Rhythm & Blue Beat (U.K. Columbia SEG 8334), "One Whole Year Baby" was originally cut by Earl Curry & His Orchestra in 1955 for the RPM label as a big band number. For this EP, Georgie Fame and the boys slapped the Mod friendly ska beat on it to great effect. Ace! We Are The Mods!


View on YouTube

gf6



Und eine Zugabe von den Jungs, die immer noch weitermachen. Weil wir gerade dabei sind: Die 60er Jahre des letzten Jahrhunderts gehen zu Ende- und da sind noch Schulden zu begleichen:
The Rolling Stones - Pay Your Dues (Necrophilia - Olympic Sound Studios, London, March 17-April 3 1968)


View on YouTube

You might know the tune ...

Archäologie (CDLXXVII): Serge Reggiani - L'EXILÉ

Si vous prenez, à la sortie du hameau de La Louvière
Le sentier qui rejoint la lisière, passe à fleur de forêt
Puis s'enfonce à la rencontre des chants d'oiseaux
Si vous le suivez jusqu'aux premières pentes de la dent des Corbières
Vous apercevrez, sans doute, à la naissance du coteau
Une grotte. C'est là que vit celui qu'ils appellent le fou
Et que j'appelle moi: L'exilé

Il est des hommes déracinés de leur pays
Et qui essayent de passer vaille que vaille
Sur une autre terre que celle de leurs ancêtres et de leurs amours
Il en est d'autres, tel celui-ci
Que l'on a comme arraché au siècle où ils auraient dû vivre
Et qui essayent de survivre dans une époque qui ne leur convient pas
Où ils étouffent quand ils ont mal

Il ne vivait pas comme les autres
Il ne pensait pas comme les autres
Le naufragé du temps passé
L'étranger volontaire, l'exilé

Il se sentait comme asphyxié par les courses des autres
Course à l'argent, course à la réussite, course aux honneurs
Lui, s'était singulier, détestait le pluriel
Il n'avait que le sens de l'honneur
Mais en nos temps supersoniques
C'est un sens interdit
Mal dans son âme sous la dictature de la quantité
Il rêvait, comme un enfant, que revint le règne de la qualité

Il ne comprenait pas qu'on traite ceux qui donnent... de pigeons
Ceux qui rêvent... de naïfs
Ceux qui aiment... d'esclaves
A vrai dire il ne comprenait rien à pas grand-chose
A par que l'essentiel de la vie est certainement bien plus simple
Et bien plus beau
Que dans le cri des corbeaux et le hurlement des loups
Alors il demeurait là, dans sa grotte
L'exilé
Les pieds dans le vingtième siècle
Et la tête et le coeur ailleurs
Pas loin

Il ne vivait pas comme les autres
Il ne pensait pas comme les autres
Le naufragé du temps passé
L'étranger volontaire, l'exilé
Terre folle, t'as un coup de vieux
Tu perds la boussole
J'entends le Bon Dieu
Qui rigole


Hier anzuhören - Naja, dann nicht:
Our automatic content protection system has detected that your track: "Flucht und Exil" may contain the following copyrighted content: "L'exile" by Serge Reggiani - As a result, your track has been removed from your profile for the time being.

Die sind aber auch schlau!!

Hier kann man ganz kurz reinhören, andere Quellen gibt es leider nicht. Allenfalls könnten Sie bei RATO etwas finden ...

Archäologie (CDLXXV): Van der Graaf Generator - Killer


View on YouTube

Live at Rockpalast 2005. From the album H to He, Who am the Only One (1970)

Archäologie (CDLXXIII): Mikael Tariverdiev 'Lost in Music' + До свиания мальчики! (Goodbye, Boys)


View on YouTube

In 2011, Stephen Coates of the band The Real Tuesday Weld found himself sheltering from the cold in a cafe in Moscow with a friend. Fascinated by the music that was playing, he asked the waitress and was told ‘it was something from the old times'. It turned out to be the soundtrack for the Mikhail Kalik's cult Soviet film 'Goodbye Boys' (1964)* composed by Mikael Tariverdiev.

Compiled by his wife Vera Tariverdieva together with Stephen (in association with his publishing company Antique Beat), ‘Film Music’ includes a selection of the composer’s greatest tracks, including many previously unreleased versions. All were made with new transfers from original tapes and his own reel-to-reel machine. They are thematically programmed around Vera’s intimate knowledge of her husband’s music. It is with her blessing and dedication to see his legacy live on that we are able to bring his music to new audiences.

‘Film Music’ unveils the extraordinary life of an unusual composer who was acutely aware of the political environment although it was not central to his work. The 3LP boxset is beautifully packaged within hard outer slipcase and comes with a 24 page booklet bursting with unseen documents and materials from the Tariverdiev home. The rare photographs come from Mikael’s personal collection including stills from the film sets he was working on, his and Vera’s apartment and images of his studio images.


Exclusive Triple Vinyl / CD / Download released November 20, 2015
Sie können hier bei Earth Recordings/Bandcamp reinhören und Film Music von Tariverdiev kaufen!
In der Retrokolumne der Süddeutschen Zeitung resümmiert Thomas Bärnthaler heute seine Rezension: Dass er heute nicht in einem Atemzug mit Ennio Morricone oder Henri Mancini genannt wird, ist eine Gemeinheit der Geschichte, was diese Box hoffentlich etwas gerade rücken wird.


*Mikhail Kalik - До свидания, мальчики (Goodbye, Boys) (1964/66)
Set in the late 1930s, Goodbye, Boys! (1964) is a story of three teenage friends. In the lazy summer days they roam the streets of a small Russian seaside town as their youth slips away and World War II looms. The boys, one of whom is Jewish, optimistically look forward to their military careers, getting away from overprotective parents, and becoming heroes. However, in the course of the film, it becomes clear that these inexperienced idealists will be sent off to the front lines, where they will encounter horror and tragedy. To tell this story, the filmmaker, Mikhail Kalik, used excerpts from other films, mainly documentary footage, which function as flash-forwards to the war and the Holocaust. The excerpt shown here includes the final scenes of the film: the boys’ departure for the military academy, intercut with a flash-forward to the future war.


View on YouTube


View on YouTube
До свиания мальчики! Der Film (in guter Qualität) hier. Ansehen lohnt, auch wenn Sie - wie ich - nichts verstehen!!

Маленький принц - The Little Prince, music by Mikael Tariverdiev, sung by Elena Kamburova - jahreszeitlich-stimmungsmäßig passend:


View on YouTube
+ Haim Shapira plays The Little Prince by TARIVERDIEV
+ Haim Shapiraplays Old Forgotten Melody by TARIVERDIEV
+ Haim Shapira plays "17 moments of spring" by M. Tariverdiev

Als Zugaben
- wo wir gerade beim sowjetischen Film waren - der Link auf die großartige Verfilmung von Tschingis Aitmatows Novelle Djamila
und der Hinweis auf die klingende Weihnachtskarte von The Real Tuesday Weld: Dorogoi Dlinnoyu/Those Were The Days (bei Soundcloud)

Update 17.12.:
- Leise Musik für großes Sowjetkino (Deutschlandfunk 17.12.)
- Soundtracks voll feinsinniger Eleganz (DRadio Kultur 17.12.) - hier nachzuhören! Lohnend!

Wise Man Says

"Es gibt so viele Arschloch-Typen wie es menschliche Funktionen, Tätigkeiten und Interessengebiete gibt. Und auf jedem Gebiet kann das Verhältnis von AQ zu IQ ein anderes sein. Kein noch so kopfdenkerisches Verhalten bei einem Thema bietet Gewähr dafür, dass nicht schon beim nächsten der Arschdenk mit voller Wucht einsetzt." Charles Lewinsky, Der A-Quotient

Wise Man Says II

"The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater." Frank Zappa

Haftungsausschluss

The music featured on this blog is, of course, for evaluation and promotion purposes only. If you like what you hear then go out and try and buy the original recordings or go to a concert... or give money to a down on his luck musician, or sponsor a good busker, it may be the start of something beautiful. If your music is on this blog and you wish it removed, tell us and it shall be removed.

Archiv

Mai 2018
April 2018
März 2018
Februar 2018
Januar 2018
Dezember 2017
November 2017
Oktober 2017
September 2017
August 2017
Juli 2017
Juni 2017
Mai 2017
April 2017
März 2017
Februar 2017
Januar 2017
Dezember 2016
November 2016
Oktober 2016
September 2016
August 2016
Juli 2016
Juni 2016
Mai 2016
April 2016
März 2016
Februar 2016
Januar 2016
Dezember 2015
November 2015
Oktober 2015
September 2015
August 2015
Juli 2015
Juni 2015
Mai 2015
April 2015
März 2015
Februar 2015
Januar 2015
Dezember 2014
November 2014
Oktober 2014
September 2014
August 2014
Juli 2014
Juni 2014
Mai 2014
April 2014
März 2014
Februar 2014
Januar 2014
Dezember 2013
November 2013
Oktober 2013
September 2013
August 2013
Juli 2013
Juni 2013
Mai 2013
April 2013
März 2013
Februar 2013
Januar 2013
Dezember 2012
November 2012
Oktober 2012
September 2012
August 2012
Juli 2012
Juni 2012
Mai 2012
April 2012
März 2012
Februar 2012
Januar 2012
Dezember 2011
November 2011
Oktober 2011
September 2011
August 2011
Juli 2011
Juni 2011
Mai 2011
April 2011
März 2011
Februar 2011
Januar 2011
Dezember 2010
November 2010
Oktober 2010
September 2010
August 2010
Juli 2010
Juni 2010
Mai 2010
April 2010
März 2010
Februar 2010
Januar 2010
Dezember 2009
November 2009
Oktober 2009
September 2009
August 2009
Juli 2009
Juni 2009
Mai 2009
April 2009
März 2009
Februar 2009
Januar 2009
Dezember 2008
November 2008
Oktober 2008
September 2008
August 2008
Juli 2008
Juni 2008
Mai 2008
April 2008
März 2008
Februar 2008
Januar 2008
Dezember 2007
November 2007
Oktober 2007
Juli 2007
Juni 2007
Mai 2007
April 2007
März 2007
Februar 2007
Januar 2007
Dezember 2006
November 2006
Oktober 2006
September 2006
August 2006
Juli 2006
Juni 2006
Mai 2006
April 2006
März 2006
Februar 2006
Januar 2006
Dezember 2005
November 2005
Oktober 2005
September 2005
August 2005
Juli 2005
Juni 2005
Mai 2005
April 2005
März 2005
Februar 2005
Januar 2005

Credits


Aesthetik
Archäologie
Ästhetik des Widerstands
Aus der sozialen Überdruckkammer
Bildung
Futurologie
Kritische Psychologie
Lernen
Literatur unterrichten
Medial
Musik
Musikarchiv
Politik unterrichten
Trash
Unterrichten
Welterklaerung
Profil
Abmelden
Weblog abonnieren
development